JAG har lagat Coq au vin

 
Jag kan inte påstå att det där med matlagning är något som jag brukar ägna mig speciellt mycket åt, om jag är i köket så är det mer bakning eller liknande som gäller. Det är Mannen i hemmet som har ett stort intresse för matlagningen och dom gångerna jag lagar så har jag ett smalt utbud av rätter jag lagar som jag vet att jag kan. Men nu när jag är hemma om dagarna så känner jag att just det här med matlagning är något som jag skulle vilja utveckla, så varje vecka provar jag på något nytt som jag aldrig lagat innan. På så vis hoppas jag att jag så småningom ska känna mig mer säker och "hemma" i köket.
Så för ett par dagar sen lagade jag just Coq au vin, vilket jag aldrig ens har ätit förut och det blev faktiskt ett väldigt lyckat resultat både jag och gästerna tyckte det smakade riktigt gott. Det bästa var att det inte alls var så svårt att laga som jag trodde, följde receptet nedanför ( fast jag hade kycklinglår i stället för en hel kyckling).
Så nu får vi se vad min nästa utmaning blir...har hittat en del recept som jag är sugen på att prova...
 

Kommentarer:

1 Ida:

Det där såg riktigt gott ut! Det ska jag nog ta och prova jag med :)

Svar: Ja det tycker jag verkligen du ska göra =)
Johanna

Kommentera här: