Souvenir till bebisen


När vi var på våran BabyMoon i Gdansk i våras så köpte vi hem denna supersöta handsydda nallen som en suvenir till vår lilla Bebis. Vi båda föll pladask där den satt med en massa andra jättesöta figurer i ett stånd på gågatan. Det var en väldigt trevlig kvinna som gjorde och sålde alla dessa söta figurer och hennes nästa steg var att skapa en hemsida så att man kunde beställa av henne direkt från nätet. Alla figurerna var dessutom sydda och stoppade med material så att dom går att tvätta om så skulle behövas.
 
Boxen som den sitter på hittade vi när vi var ute på en söndagstur med loppisbesk. Längst ner under en hylla var den instoppad med en prislapp på 50:-. Jag klapp den direkt då jag bara älskar färgen och den passar perfekt in i det lilla bebisrummet. Den är i utmärkt skick och det visa sig att den kommer från ikea, men det är inget som jag minns ur deras sortiment, hade varit kul att veta från vilket år den är.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej Johanna! Maja och jag har likadana boxar som den gröna, fast vita. Tror vi köpte dom när vi flyttade till gården faktiskt :) typ 2001-2002 kram Ida

Svar: Hej :) tack för ditt svar, då vet jag! Kram
Johanna

Kommentera här: