Gravid v 36

 
( Magen v 35+6)
 
Nu börjar vi verkligen bli långt gångna och dom senaste veckorna har jag ofta fått frågan om hur länge till jag tänker jobba. Det är ca 4 veckor kvar till vi är beräknade och mår jag så bra som jag gör nu så är min tanke att jag ska jobba så kallat heltid två veckor till, men ändras mitt/vårt tillstånd så är det absolut inte ett måste att jag ska jobba då där är tillräckligt bemannat i butiken utan mig. Dom två resterande veckorna eller ja dom veckorna det blir tills den lilla bestämmer sig för att komma ut till oss, kommer jag helt och hållet själv bestämma från dag till dag om jag vill eller inte vill jobba. Men för min egen del tror jag att det kommer bli en del timmar i butiken då med, framför allt för att jag ska må bra, jag är ingen person som tycker om att vara sysslolös plus att jag känner att min kropp mår mycket bättre av att röra på sig än att vara stilla. Men givet vis ska det trappas ner ordentligt på tempot från och med då, så att kroppen känner att den har möjlighet till att samla krafter för det stora som skall ske.  
Detta stora känns väldigt overkligt, lite läskigt men framför allt är det ju något helt fantastiskt som ens kropp kan åstadkomma. Tror inte att man kan föreställa sig denna upplevelse över huvud taget förrän att man själv varit med om den. Jag/vi ser verkligen fram emot denna upplevelse.
 
 

Kommentera här: