Blå och Grön dopdukning till vår prins

 
I Lördags hade vi dop här hemma för vår lille kille. Det blev en tillställning som gick i blått, grönt, vitt och turkos i allt i från inbjudningskort till dukning och tårtor. Vi blev hela 45st som skulle få plats i vårt stora rum och det gick galant då vi gjorde två stora fyrkantiga bord. Detta gjorde vi genom att lägga MDF skivor på mindre bord och där igenom få mycket mer yta. För att all den ytan som blev i mitten av bordet inte bara skulle bli stor, tom och plottrig, så slog jag in kartonger med olika fina inslagningspapper och la på mitten av borden. På så vis fick jag hjälp med att skapa olika nivåer, de skapade även ett lugn på bordet. Sen placerade jag ut pappbollar, vaser med tulpaner, söta små blå pärlhyacinter, primulor i vita presentpåsar och vita ljusstakar med ljus i vitt, blått och grönt. Trots den saliga blandningen så blev det inte rörigt tack vare lugnet i kartongerna. I taket hade vi även hängt upp vimplar i papper som jag skurit ut och skrivit ut killens alla namn på. Även de gick i samma färgskala vilket gjorde att alla färgerna knöts ihop. Till sist gjorde jag små vimpelformade namnlappar som vi fäste på alla glasen som fick två funktioner, dels blev det bordsplacering och så underlättade det för alla gästerna att hålla ordning på sina glas. Servetterna veck vi så klart också så att dom fick de trekantiga vimpelformen.
 
Tyvärr glömde jag ta en riktigt bra bild över hela rummet när det var färdigdukat så att ni kunde få en bra helhetsbild, men jag hoppas att ni ändå kan få en bild av helheten av dessa bilderna.
  
 
 

Kommentera här: