När måtten inte stämmer

 
Nu har symaskinen varit framme igen och denna gången blev det två par rullgardiner.
Vi har varit runt en del och tittat på färdiga, men jag kände att jag ville ha ett par som var så diskreta som möjligt och i och med att vi inte har några direkta standardmått på våra fönster så blev det inte så lätt. Så jag bestämde mig för att i alla fall prova sy ett par själv. Hitta en jätte bra sida som jag utgick ifrån:
Vi köpte ett lite kraftigare vanligt vitt tyg och resterande av materialet som behövdes, sen satte jag igång och resultatet blev jätte bra. Dom blev precis på enkla som jag ville ha dem och väldigt lätthanterliga, Jag fick till och med till alla måtten perfekt. Jätte nöjd.
Så nu ska vi kunna rulla ner och får lite behagligare ljus även dagtid i både det lilla bebisrummet och i vårt sovrum, kan vara lite skönt och mysigt när det är dags för vila och mys.
 
 

Kommentera här: