Solsken i sinnet....


Jag tror att jag har kommit fram till att jag mer eller mindre "måste" börja blogga igen, för att få lite mer sinnesro helt enkelt. Dagarna går i hundraåttio för det mesta och dom fylls med alla tänkbara aktiviteter som tex babysim, mammaträffar, hemmafix, jobb, tvättning, matlagning, träning, middagsbjudningar, att vara mamma för första gången i alla nya sammanhang m.m. listan kan göras lång (vilket faktiskt känns väldigt positivt). Men jag känner att jag längtar tillbaka till den där stunden på dagen (oftast sen kväll) då jag oftast sitter nerbäddad i sägen med min dator, hela huset är nersläckt och jag hör mina sovande älsklingars djupa avslappnade andetag bredvid mig. Då samlar jag mina tankar, skriver några rader här och lägger upp en eller fler bilder som jag hoppas att jag kan inspirera någon med. Men framför allt är nog det allra viktigaste för mig att bara få något ur mig...på något konstigt sätt. Ibland räcker det med en bild och ibland krävs det ett längre inlägg. Jag tror att man kan jämföra det med en person som längtar efter att ge sig ut på sin dagliga löparrunda eller liknande för att rensa tankarna. Alla har vi vårt sätt att må bra.
 
Så med solsken i sinnet hälsar jag alla gamla och förhoppningsvis några nya läsare hjärtligt välkomna att följa med mig på nya fartfyllda dagar med mycket glädje och vackra saker.
 
 
 
Hittade dom här ljuvliga julrosorna i trädgården i dag när jag var ute och tog en liten inspektionsrunda i solskenet. Hoppas att det blir fint väder till helgen så att vi kan ta vår första trädgårdsröjning på söndag och vår första grillning med för den delen. Man vill ju bara att det ska bli riktig vår nu ju. 

Kommentera här: