Jobbiga, älskade, fruktansvärda, härliga träningsvärk

Nu känner jag för första gången på ett år hur träningsvärken sakta men väldigt bestämt tränger sig på. För ikväll har jag äntligen börjat med boxningen igen efter graviditeten. Det var så himla roligt, det är nog den roligaste träningsformen jag vet. Det är 1,5 timmes total träning av hela kroppen och det är 100% närvaro som gäller. Jag hade bestämt mig för att ta det riktigt lugnt idag med tanke på hur otränad min kropp är och framför allt att jag har en liten kille här hemma som jag måste klara av att bära runt på dom närmsta dagarna. Men det där med att ta det lugnt sket sig, det går ju inte att hålla igen när det är så himla kul. Så nu ligger jag här i sängen och känner redan att det kommer bli riktigt jobbigt att bara ta sig ur sängen imorgon och jag vill inte ens tänka på hur det kommer gå med alla morgondagens aktiviteter med lillkillen. 
Men gjort är gjort och det känns fantastiskt att äntligen ha kommit igång med träningen igen. Nästa vecka blir det även till att prova på "mammacore" ( där man får ta med småttingarna) ska bli roligt och spännande. 
 

Kommentera här: