Så stolt!

 
Jag är verkligen stolt... förra veckan (söndag till söndag) gick jag ner 3,1kg. Inte genom att "banta" utan av att lägga om mina matvanor och hela veckan åt jag riktigt god och lättlagad mat. Från att ha ätit två stora mål om dagen och lite smått och gott när suget har kommit så har jag gått över till att äta mycket mer regelbundet. Jag börjar dagen med en egengjord smoothie gjord på lätt yoghurt 0,5%, banan och frysta bär, en frisk och god start på dagen. Sen efter några timmar är det dags för det första mellanmålet som är 2 knäckebröd med avokado och lite grillkrydda på, låter kanske inte jättegott men det är mums mums. Till lunch har det blivit en mix av soppor, pasta, omeletter och lite andra mättande men ändå rätt så lätta måltider. Sen är det äntligen dags för ett likadant mellanmål igen plus en frukt. Sen till kvällsmaten. Vi har bestämt oss för att salladen ska få vara en stor del av denna måltid. Det har blivit sallad med heta räkor, sallad med taco kyckling, lax med frästa böner, kyckling med het sötpotatispure och som här på bilden ugnsstekt kyckling med curry och purjolök en sallad med många olika godsaker som mango, ananas, paprika, avokado, granatäpple och sen allt det där vanliga. Till detta hade vi en mango/curry yoghurt gjord på lättyoghurt, en väldigt fräsch och smakrik måltid. 
Jag till och med unnade mig en liten portion glass och lite chips under helgen, som jag verkligen njöt av i stället för att trycka i mig det.
Detta kanske inte passar alla men för mig är detta perfekt just nu, givetvis kommer jag att leta upp nya varianter på alla målen så att jag inte tröttnar på att alltid äta samma och på så vis riskerar att jag ger upp, men det SKA inte bli så denna gång. Jag har lovat mig själv för sista gången att nu ska det bli ändring för alltid.

Kommentarer:

1 Lina:

Örtsalt är också gott på avokadon :)
Jag tycker sallad är supersvårt att komma på idéer till. Vi har alltid bara vanlig, du vet sallad, gurka, tomat, majs och jag är såååå trött på det!!

Kommentera här: