Vad innebär Alla hjärtans dag för dig...?


Hela veckan har vi hållit på att förbereda oss inför Alla hjärtans dag i butiken. Inte minst imorgon ska det förberedas med färdiga buketter och dyligt så att köpet för dig som kund ska bli så positivt som möjligt. Men vad är det du vill ha på just denna dag? Om man först tittar på det som har med min bransch att göra, alltså blommor; Är det ett stort fång med röda vackra rosor, en färgsprakande tulpanbukett, stilrena liljor eller den där romantiska lilla täta buketten?
Vad har du mer för tankar och drömmar om denna dag?
Är det en dag som du vill bli överraskad på eller är du bara glad över att få spendera tid med dem du älskar mest?
Ser du som kvinna el man att det är du denna dag som ska bli bortskämd eller är det viktigaste för dig att skämma bort den/dem du älskar?
Eller är det rent av bara en vanlig dag som alla andra, ingen uppståndelse eller du/ni kanske har sådana här "Alla hjärtans dagar" flera dagar om året för er själva?
 
Här hemma har vi nog kört på de flesta varianterna, allt från att det har varit jag som har uppvaktat, till att vi har bestämt något tillsammans, han har uppvaktat och det har någon gång även blivit att vi bara har vardagsmyst lite hemma. Nu när vi tänkte efter så kommer vi inte ens ihåg vad vi gjorde förra året på just denna dag, men vad gör det, jag är säker på att vi hade det bra i alla fall.
Men i år ska jag säga att det är något utöver det vanliga... det började igår med en chokladros och ett litet kort på sängen, sen idag fortsatte överraskningarna med ett hjärta fyllt med godishjärtan och ett stort kort med bl.a. nedräkning till den speciella dagen om två dagar. Snacka om att bli bortskämd och känna sig sådär extra älskad på ett väldigt mysigt sätt...
På samma gång som jag tycker att jag har blivit uppvaktad mer än väl så är jag ju väldigt nyfiken på vad det är han har i kikarna...  Vad härligt det är med överraskningar!

Kommentarer:

1 Lina:

Vilken fiffig karl du har ;)

Svar: Ja han är helt underbar!
Johanna

Kommentera här: