Presentförpackning

 
Jag tycker det är väldigt roligt att göra fina presentförpackningar och "hemagjorda" presentkort när man ska ge bort en present. Tycker rent av att det är lite tråkigt att bara räcka över ett slätt vitt kuvert.
Sen kan utseendet variera hur mycket som helst. Denna gången var temat på festen rosa och paljetter, så givet vis skulle det vara temat på denna presentförpackning med. Själva "stommen" är en silvrig platt ask från Åhléns, på den klistrade jag på ett svart papper så att en del av det silvriga syntes, sen klippte jag ut en lagom stor bit av det rosa pappret som jag skrivit ut den önskade texten på och klistrade de på det svarta pappret så att man även där såg e bit av det svarta pappret. Sen dekorerade jag med rosa "klisterstrass" från TGR.
Resultatet blev väldigt bra för endamålet då det verkligen passa födelsedagsgrisen.
.

Kommentera här: