Köp av ram blev tre tavlor

I somras var vi på auktion och fyndade tre jättefina ramar med olika oljemålningar. Tanken var att vi bara skulle använda ramarna och sätta i egna motiv. Men när vi kom hem och skulle prova vilken ram som passa i storlek i dom olika rummen så kände vi båda två att denna målningen verkligen passade jättefint i vårt sovrum. Så vi bestämde oss för att behålla målningen och bara måla om ramen så att den blev vit. Problemet var bara att den inte alls passa ihop med canvastavlorna från Ikea som vi hade ovanför sängen. Men jag kom på en väldigt smart lösning, tycker jag i alla fall. Jag tog två olika närbilder av tavlan och skickade in och fick tryckt på canvas duk, som sen kom hem i brevlådan. Sen häftade jag bara på dukarna på dom gamla tavlorna jag hade. Måste säja att jag blev väldigt nöjd och hela rummet fick en fin helhet.
 
Så här såg tavla och ram ut när vi köpte den
Nu ser den ut så här, med nymålad matt vitt färg.
Här har vi mina två fina nya canvastavlor. Fast att deras uttryck är annorlunda mot originaltavlan så hör dom ändå ihop och skapar helheten som jag var ute efter.

Kommentera här: