Rolig Golfdebut

Som sagt var vi iväg och gjorde något väldigt kul igår, vi gick vår första nio hålsbana. Vi kom till golfklubben, fick ut varsin golfbag med klubbor som dom plockat ihop till oss och sen var det bara till att ge sig ut på banan. Som tur var hade vi kollat upp innan hur man håller klubban, vilken klubba man har till vad och lite regler, för dom bara släppte ut oss helt själv i det gröna....men det måste jag säga att vi klarade av riktigt bra. Visst en och annan boll hamnade i vattnet och i det höga gräset runt om, men vi hade köpt på oss ett stort bollager så vi klara oss fint.  Vi fick gå rundan två gånger och förbättrade oss båda två andra rundan, vilket var kul och visade på att man fick lite mer grepp på det efter hand.
Jag måste ärligt säga att det var mycket roligare än vad jag tidigare har trott att de skulle kunna vara att spela golf, har nog tidigare haft lite förutfattade meningar om det hela som jag är beredd att ta tillbaka nu. Dessutom skulle jag absolut kunna tänka mig att gå någon sådan här typ av runda någon gång om året, däremot vill jag inte riktigt ge mig in på de på riktigt då jag känner att det är en alldeles för tidskrävande sport men Mannen känner sig sugen på det så vi får se hur det blir i framtiden... 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: